2012. március 30., péntek

Lehetőségek rosszkedv ellen

(Prológus itt.)

Rosszkedv mindig mindennek csak a negatív oldalát látja. Ráadásul, ha tényleg valami rossz, vagy kellemetlen dolog történik, képes azonnal egy két és fél órás katasztrófafilmet forgatni, és reggeltől estig azt játszani a fejemben.

Sok időbe telt mire rájöttem, hogy a távirányító szerencsére nálam van. :) Ezzel mindjárt jó sok választási lehetőségem lett. Csak néhány példa:
  • beletekerhetek a filmbe, és csak a "legizgalmasabb", vagy épp ellenkezőleg, a legkevésbé felkavaró "jeleneteket" kell végigizgulnom,
  • a filmet le is állíthatom, esetleg megkérdezhetem magamtól "vajon egy év múlva mekkora jelentősége lesz ennek a "rossz" dolognak az életemben?", ill. felidézhetem a következő buddhista bölcsességet: "ha egy problémára van megoldás, felesleges rágódni rajta, ha viszont nincs, azon a rágódás sem segít"
  • másik csatornára kapcsolhatok, ahol a történtek pozitív oldalát is megláthatom.
Hogy konkrét példával is szolgáljak: nemrég épp egy Alopeciának köszönhető negatívumot sikerült "átkereteznem".

Miután kopasz lettem, többször előfordult, hogy sóvárgással teli szomorúsággal gondoltam azokra az időkre, amikor végig simíthattam hosszú, dús hajamban az ujjaim, vagy amikor érezhetem, ahogy felkapja hajamat a szél. Ennek akkor természetesen nem tulajdonítottam túlzott jelentőséget, sőt, a frizurámat összeborzoló szelet kifejezetten nem kedveltem.

A szélhez azóta is ambivalens módon viszonyulok. Kifejezetten nem kedvelem például, ha a parókámmal akar játszadozni, viszont micsoda fantasztikus érzés, ha kopasz fejbőrömet veszi körbe a lágy, tavaszi szellő. Akinek haj fedi a fejét, nem tudja, milyen az, ha a nap sugara melegíti, míg a szél hűsíti a fejbőrt.

Sok negatívuma van a hajnélküliségnek, de a teljes képhez számos pozitív dolog is hozzátartozik, amire érdemes emlékeztetni magunkat. Nem csak Rosszkedv és szomorúság, de öröm is társulhat ehhez az állapothoz.

"[...] nem arról van szó, hogy a negatív élményeinket, a keserveinket, a bánatainkat hazudjuk el pozitívnak. Arról van szó, hogy fogadjuk el ezeket olyan negatívnak, amilyenek a valóságban, de ha van bennük valami pozitív, akkor azt is vegyük észre." Popper Péter

Kép innen.

A hangulatjavító ötleteket tartalmazó további bejegyzések ITT olvashatóak.

© Minden jog fenntartva! Az írás engedély nélküli publikálása, másolása, bármilyen módon történő felhasználása a szerzői jog megsértésének minősül, melyet a törvény büntet. A bejegyzés linkje megosztható.

Nincsenek megjegyzések: