2010. október 16., szombat

Végül is ez csak haj...


Nem hagyott nyugodni Gail Porter története, akiről írtam már pár hónappal ezelőtt.

Ő az a televíziós műsorvezető, aki a nyilvánosság előtt vállalta foltos hajhullását, majd a teljes kopaszságát is. Az Egyesült Királyságban a hajhullással küzdő nők példaképe lett. Természetessége engem is lenyűgözött.

Éppen ezért írtam róla korábban, és az "adatgyűjtés" során derült ki számomra, hogy öt év teljes hajtalanság után újra elkezdett kinőni a haja, melynek okairól akkor még nem lehetett információt találni a neten. (Az előző bejegyzést ld. ITT)

Most viszont már számos interjú foglalkozik a "szenzációs" hírrel, és egy riportban az én kérdéseimet is megválaszolta Gail. Mint kiderült, nem én voltam az egyetlen, akit foglalkoztatott a hajvisszanövésének esetleges oka. Meg voltam győződve róla, hogy valamilyen méregdrága kezelés állhat a háttérben, de kiderült, hogy az égegyadta világon semmit nem tett érte.

Ez megint egyik bizonyíték Alopecia kiszámíthatatlan természetére.

Ez egyrészről jó hír, hiszen hajunk bármikor visszaszerezheti uralmát a betolakodó felett. A remény mellett azonban helyet szorít magának a kétkedés is, hiszen hajunk sajnos bármikor újra ki is hullhat. Egyénenként változó, hogy csak a harcot, vagy az egész háborút meg tudjuk-e nyerni a hajhullással szemben.

A Gail-el készült interjúkban megható volt látni, hogy visszanőtt haját mennyire élvezte. Pontosan azt az örömet láttam rajta is, amit én magam is érezek minden egyes visszatérő, hosszú hajas álmomban.

Ugyanakkor Gail józansága is dicséretre méltó: tisztában volt a betegség kiszámíthatatlanságával, ezért is élvezte ennyire, hogy megint lett haja, még ha csak kis időre is kapta azt vissza...

Boldoggá tette ez az állapot, de nem ez jelentette számára az egyedüli boldogságot, hiszen - az ő szavaival élve - végül is ez csak haj!

Mint azt Gail későbbi interjúiból megtudtam, a visszanőtt haja sajnos újra kihullott, majd 14 év kopaszság után beszerezte élete első parókáját, hogy ha úgy hozza kedve, akkor ismét hosszú hajjal mehessen el egy randira. Ezzel is erősíteni szeretné sorstársait abban, hogy szabadon és saját kedvük, kényelműk szerint dönthetnek, amikor megválasztják a hajhullással való együttélés módját és megjelenésük formáját.

Gail történetét hosszabban az ITT elérhető angol nyelvű cikkben is olvashatjátok.   

Nincsenek megjegyzések: