2012. március 2., péntek

Mélyebb rétegek

Amikor Alopecia felnőttkorom tavaszán kíméletlen gyorsasággal és ridegséggel visszatért életembe, rügyezőben lévő nőiességem virágai megfagytak. Az elkövetkező évek során tettem ugyan bátortalan kísérletet a rügyfakasztásra, de a virághajtásoknak nem sikerült áttörniük a túlságosan kemény önvédelmi páncélomon. Erre bő tíz évet kellett várnom, ekkor sikerült ugyanis a félelmeimet leküzdve kibújnom végre a biztonságos, ám egyúttal boldogtalan rejtőzködő állapotomból.

Akkoriban tanultam meg, hogy a férfiak számára egy kopasz nő igenis lehet vonzó, de nem állítom, hogy értettem volna ennek mélyebb okait. Ezért is merülhetett fel e téma mind gondolataimban, mind pedig sorstárslányok társaságában időről időre. Kutattam egy elfogadható és megnyugtató magyarázat után, hogy felülemelkedve a "perverzitás" negatív, valamint az "ízlés dolga" semleges jelzőkön, megértsem a mélyebb összefüggéseket. Nemrég egyik sorstársunk férje engedett betekintést e mélyebb rétegbe, aki saját érzéseire és élményére alapozva a női kopaszságot a meztelenség egy mélyebb fokaként jellemezte.

Mindez egy egészen más minőségű együttlétet és önfeltárást jelent, ahol már nem az a lényeg, hogy vajon tetszem-e a másik félnek kopaszon, hanem az, hogy képesek vagyunk-e beleengedni magunkat kölcsönösen ebbe a különlegesen mély összekapcsolódásba. "Nagy bátorság kell ahhoz, hogy egy ember fenntartás nélkül engedje szeretni magát." - írta Márai. Ma már tudom, hogy nincs mindenki készen arra, hogy megtapasztaljon, és én sem vagyok képes bárkivel, bármikor megélni egy ilyen mértékű intimitást, de érdemes várni arra, aki látja és érti a lényeget, és akit cserébe megajándékozhatunk a bizalmunkkal.

"Egy rügy vagyok az élet fáján, 
Melyet kinyitott a napsugár. 
Varázs-szavára lepattant a zár, 
Meghasadt a rút, kemény kéreg, 
Szívembe költözött az élet 
És lett világosság az éjszaka után." 
Ismeretlen szerző: Ébredés (részlet)

© Minden jog fenntartva! Az írás engedély nélküli publikálása, másolása, bármilyen módon történő felhasználása a szerzői jog megsértésének minősül, melyet a törvény büntet. A bejegyzés linkje megosztható.

Nincsenek megjegyzések: